
Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των τελωνείων της Ελλάδας, μέσω του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών τους, προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός, Παντελής Οικονόμου.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τελωνείων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος. «Αποδίδουμε μεγάλη σημασία καταρχήν στην απλοποίηση των μεθόδων εργασίας, καθώς και των τελωνειακών διαδικασιών, με στόχο τη μείωση του χρόνου τελωνισμού των εμπορευμάτων όσο και την αντιμετώπιση της μάστιγας του λαθρεμπορίου», τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στο 32ο Πανελλαδικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών της Ελλάδας (ΟΕΤΕ).
Ειδικότερα οι παρεμβάσεις που ετοιμάζει το υπουργείο είναι – μεταξύ άλλων – οι εξής:
-Σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της πορείας των πλοίων (AIS)
-Ολοκληρωμένα συστήματα σήμανσης και ιχνηλασιμότητας / ψηφιακής επαλήθευσης στα προϊόντα καπνού και στα αλκοολούχα ποτά
-Αυτοκινούμενα συστήματα ελέγχου έμφορτων φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων με ακτίνες Χ για κάλυψη αναγκών ανίχνευσης καπνικών προϊόντων
-Έξι συστήματα X-RAY σταθερής θέσης για έλεγχο αποσκευών και δεμάτων
-Ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματης καταγραφής οχημάτων για την αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου των προϊόντων που υπόκεινται σε ΕΦΚ, τα οποία θα εγκατασταθούν σε 8 Τελωνεία
-Σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης βυτιοφόρων
-Πλοία δίωξης ΣΔΟΕ
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, όπως ανέφερε ο κ. Οικονόμου, «εντάσσεται και το νέο ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα τελωνείων (ICISNET), το οποίο πρόκειται να εφαρμοσθεί από το επόμενο έτος. Η εφαρμογή του συστήματος αυτού, σε συνδυασμό με τη θέσπιση των προβλεπόμενων από τον Κοινοτικό Τελωνειακό Κώδικα απλουστευμένων διαδικασιών θα επιφέρουν μια ουσιαστική ποιοτική αλλαγή στις παρεχόμενες υπηρεσίες τόσο προς τους εισαγωγείς και εξαγωγείς, όσο και προς τους παρεμβαίνοντες εκτελωνιστές».
Δε βρέθηκαν σχόλια
Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο μόνο αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης. Εγγραφείτε ή συνδεθείτε