Η αποτυχία της τρέχουσας ρύθμισης επαναπατρισμού κεφαλαίου, που έχει προσελκύσει μόλις γύρω στα 30 εκατ. ευρώ (από τα τουλάχιστον 60 δισ. που έχουν κάνει «φτερά» από τις ελληνικές τράπεζες), οδηγεί το υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις, με στόχο να κλείσει μια πληγή που παραμένει ανοιχτή εδώ και δύο χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη χθεσινή συνάντηση του υπουργού, Ευάγγελου Βενιζέλου, με τους κοινωνικούς εταίρους τέθηκε επί τάπητος νέα πρόταση, που απαλλάσσει πλήρως από κάθε φόρο και έλεγχο τους Έλληνες καταθέτες του εξωτερικού. Με αυτόν τον τρόπο θα επιχειρηθεί να δοθεί, την ύστατη στιγμή, ένα νέο πακέτο κινήτρων για την επιστροφή των κεφαλαίων.
Επιπλέον, το υπουργείο εξετάζει την επιβολή φόρου 10-15% σε όσα παράνομα κεφάλαια εντοπιστούν στο εξωτερικό, μέσω και της άρσης του τραπεζικού απορρήτου που προβλέπει ο Εφαρμοστικός Νόμος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.